måndag 15 februari 2010

Alltid trevligt att känna igen sig...

Jag har tittat på föreläsningen med Susanne Duek och blev inspererad till att läsa mera i boken Språk, kultur och social identitet (Wellros 1998). De är riktigt häftigt när man känner igen sig själv och när man får en förklaring till saker och ting. Det är nyttigt att lära sig något nytt varje dag, jag läste "hemspråk"(Kroatiska) på gymnasiet de heter nu för tiden modersmål...

söndag 7 februari 2010

Kreativ lärprocess

Har just skickat iväg mitt dokument till Nyköping för lite kommentarer. Jag är glad över att vi i Stenungsundsgruppen fick Nyköping att skicka till. Alltid ordning och reda med tempo...det gillar jag, guld-stjärna till er.

måndag 1 februari 2010

Kommentarer

Hela min dag har präglats utav skoladag. Först föreläsningar därefter läst igenom andras intervjuer för att sedan ge kommentarer och sist men inte minst mail kontakt med övriga grupper... ja så är det att vara student. Tänk vad jag har lärt mig idag!